Menu
Your Cart

Retourvoorwaarden

DC Ruitersport geeft je de mogelijkheid om gebruik te maken van 14 dagen herroepingsrecht/bedenktijd.  

Deze 14 dagen gaan in vanaf de dag dat u het product heeft ontvangen, zoals vermeld in de Algemene Voorwaarden Artikel 4.
Vanaf de dag dat je contact met ons hebt gehad over het retour sturen van het product, krijg je van ons nog eens 14 dagen de tijd om het product daadwerkelijk op te sturen.
De reden van retour maakt voor ons niks uit, het is ook niet verplicht om dit te vermelden.

Op zoek naar het retourformulier? Download deze hier.


Stuur nooit een product retour zonder eerst contact met ons opgenomen te hebben!


Welke producten nemen wij retour?

Zoals aangegeven in onze voorwaarden nemen wij in principe elk product retour, tenzij deze valt onder de enkele uitzonderingen. Producten in de uitverkoop / sale en gekocht via onze Facebook pagina kunnen ook retour gestuurd worden.
Wij nemen de producten retour en betalen het volledige aankoopbedrag terug, zo lang deze niet (zo goed als mogelijk) gebruikt zijn. Het is natuurlijk toegestaan het product uit de verpakking te halen / bekijken / passen, maar ga er bijvoorbeeld niet mee rijden. Krijgen wij de producten volledig compleet en ongebruikt terug, krijg je gewoon 100% van het aankoopbedrag terug. Is het product gebruikt en / of incompleet, dan halen wij, afhankelijk van de schade, een x bedrag van het aankoopbedrag af. Dit storten we dan niet terug en nemen wij in als vergoeding voor een incompleet product wat niet meer verkocht kan worden.

Welke producten nemen wij niet retour?

Alle producten welke vallen onder onze uitzonderingen: producten van persoonlijke aard, welke op maat / wens van de klant zijn gemaakt. Als voorbeeld onze naambordjes en sjabrakken met namen erop geborduurd.
Producten welke bij de klant kapot zijn gegaan en buiten weten van DC Ruitersport om zijn gemaakt / aangepast. Wij geven geen garantie / herroepingsrecht meer als de producten door de klant zelf zijn aangepast. Ook als het om een fabrieksfout gegaan blijkt te zijn, loont het om vóór actie te ondernemen contact met ons op te nemen. In overleg kunnen wij helpen met het vervangen / repareren van het product.
Producten welke door verkeerd gebruik / extreem gebruik tot in zoverre zijn beschadigd dat deze op geen enkele wijze meer verkocht kunnen worden. Zelfs binnen de herroepingsperiode van 14 dagen.


Mijn herroepingsperiode is afgelopen, maar toch past het niet of lijkt het incompleet / kapot. Wat nu?

Het kan wel eens voorkomen dat je belangrijkere zaken aan je hoofd hebt dan het passen van het hoofdstel dat binnen is gekomen. Mocht je hier pas te laat aan denken en het product past toch niet, stuur ons gerust een mail. Wij begrijpen ook dat er soms belangrijkere zaken spelen. Wij zullen het product, indien deze valt onder de producten welke wij retour nemen en ongebruikt is, retour nemen.
Wij controleren al onze zendingen voor vertrek op gebreken en compleetheid. Mocht je er buiten de herroepingstijd achter komen dat het product kapot / incompleet blijkt te zijn, zullen wij hier mogelijk een onderzoek naar willen doen. Het is dus mogelijk dat het product, op eigen kosten, teruggestuurd moet worden voor onderzoek.


Mijn product is kapot gegaan, krijg ik garantie of een vervangend product?

In principe geven wij op al onze producten een jaar garantie. Afhankelijk van het product en de aard van de klacht, gaan we per product bekijken wat de beste oplossing zal zijn.
Mocht het mogelijk zijn om het product op simpele wijze (zelf) te laten repareren, zal DC Ruitersport mogelijk een vergoeding uitkeren.
Indien wij twijfelen of de schade aan het product is ontstaan door onjuist gebruik, hebben wij het recht om het product retour te laten sturen om hier onderzoek naar te doen. Indien het gaat om een fabricagefout is het mogelijk om een vervangend product / geldbedrag retour te krijgen. Er wordt geen garantie gegeven als een product kapot gaat door verkeerd gebruik of onjuist onderhoud.
DC Ruitersport zal per case bekijken waar het fout is gegaan en wat de beste oplossing is voor beide partijen.


Wat kost het om een product retour te sturen of om te ruilen?

Bij het retour sturen van een product zullen de verzendkosten naar ons toe voor de klant zijn. Wij verzorgen een verzendlabel terug met PostNL, deze kosten schieten wij voor. Hier wordt later €6,95 bij een pakket en €3,95 voor een brievenbuspakket voor in inhouding gehouden bij terugbetaling (hetzelfde bedrag als je zelf zou betalen bij het PostNL punt, zie Tarieven). Het label hoeft alleen geprint en gescand te worden bij het pakketpunt, zonder dat je hier op dat moment (extra) voor moet betalen. Op deze manier weet je 100% zeker dat je pakket goed gefrankeerd is en bij ons terug komt. Wil je liever met DHL verzenden? Laat dit dan duidelijk weten. Zodra wij het product retour hebben ontvangen, gaan wij over op terugbetaling. Je ontvangt van ons (indien product compleet en in ongebruikte staat) 100% van het aankoopbedrag terug, inclusief de standaard verzendkosten. Indien je meerdere producten bij ons in één keer hebt gekocht en je wenst er 1 van retour te sturen, hoeven wij de verzendkosten welke aan ons zijn betaald niet terug te betalen. Heb je betaald voor een extra optie bij het verzenden (bv. extra verzekering), waardoor dit extra kosten met zich mee heeft gebracht, zijn wij niet verplicht deze extra kosten te vergoeden. Wij vergoeden ons standaard bedrag voor verzendkosten (á €6,50 binnen Nederland, á €9,75 naar België) geheel.
Om het simpel te houden:
Bij aankoop van 1 product en deze wil je retour sturen, zijn de kosten voor retour sturen voor eigen kosten. Je ontvangt wel je volledige aankoopbedrag, inclusief verzendkosten van ons terug.
Bij aankoop van 2 of meer producten en je wilt er 1 retour sturen, zijn de kosten voor retour sturen voor eigen kosten. Je ontvangt van ons het volledige aankoopbedrag, exclusief verzendkosten van ons terug.


Wanneer en hoe krijg ik mijn geld terug?

Je ontvangt het geld terug binnen 14 dagen nadat het product retour is gestuurd. Wij wensen het product eerst op eventueel gebruik te beoordelen.
Het geld wordt retour gestuurd op de manier zoals is betaald. Is er met bankoverschrijving betaald, dan sturen wij het geld retour op deze rekening. Is er betaald met een cadeaukaart, dan ontvang je het volledige bedrag retour als een nieuwe, vervangende cadeaukaart. Het is niet mogelijk om geld retour te krijgen indien er betaald is met een cadeaukaart.


Ik wil een product retour sturen, wat moet ik doen?

Om het makkelijk te maken hebben wij een stappenplan gemaakt, zo houden we het voor iedereen duidelijk:

- Neem bij voorkeur schriftelijk contact met ons op, dan kunnen wij de melding altijd terug vinden
- Zorg ervoor dat de producten schoon, compleet en zo goed als mogelijk ongebruikt zijn en netjes verpakt zitten, zodat ze niet verloren / kapot gaan tijdens de zending
- Wij laten weten waar de retourzending naar toe verzonden mag worden, ook wanneer het gaat om een pakketpunt
- Wij hebben de voorkeur dat (een kopie van) ons factuur en een retour formulier bij het pakket zit. Dan kunnen wij de retour zending sneller verwerken
- Stuur het product altijd met een track & trace code, ook wanneer het om brievenbuspost gaat.
- Natuurlijk wordt je op de hoogte gehouden van de retourzending. Is er iets mis gegaan? We zullen blijven communiceren
- Je mag verwachten dat DC Ruitersport binnen 14 dagen na verzending van het product het aankoopbedrag retour heeft gestort


Heb je verder nog vragen over herroepingsrecht, retour sturen of garantie? Neem gerust contact met ons op.


Laatst herzien: Oktober 2018